Nad trzecim fragmentem bajki o Czerwonym Kapturku pracujemy w ten sam sposób:
opanowanie zdania po zdaniu wg znanego schematu pracy:
Jeśli akcentu nie ma, to oznacza, że ten wyraz należy przy czytaniu "połączyć" z wyrazem następnym, akcentowanym.
2) Zabieram się za pierwszy wyraz. Czytam samogłoski, pilnuję akcentu, wspomagam czytanie rytmicznie (pukaniem po stole)
3) Czytam spółgłoski. Czytam wszystkie litery po kolei. Składam sylaby, wyraźnie przeciągam w nich samogłoski, podkreślam akcent, stale wspomagam rytmicznie.
Czytam kilka razy, dzieląc wyraz na sylaby. Najpierw czytam bardzo wolno, potem szybciej, w miarę opanowania sylab.
4) Jeśli w ten sposób przeczytałam już wszystkie wyrazy w zdaniu (każdy z osobna), zaczynam je łączyć. Ale najpierw po 2-3 ze sobą, dopiero później - czytam całe zdanie. Nieprzerwanie wspomagam rytmicznie.
5) Teraz poszukam w słowniku wyrazów, których znaczenia nie znam, tłumaczenia wpiszę w zeszycie.
6) Poznałam wszystkie wyrazy. Więc czytam zdanie ponownie. (Mogę czytać dzieląc na sylaby, byleby czytać rytmicznie.) Sprawdzam, czy podczas, gdy wymawiam wyraz, kojarzę jego znaczenie.
7) Przechodzę do następnego zdania.
Proszę zauważyć, że obrazek z tekstem można powiększyć
poprzez kliknięcie na nim, a poprzez Escape - wrócić do mniejszego.
Podpowiedzi do pracy ze słownikiem:
Глаголы\Czasowniki:
дойти - ДОЙТИ; прискакал - ПРИСКАКАТЬ; стучится - СТУЧАТЬСЯ; спрашивает - СПРАШИВАТЬ; отвечает - ОТВЕЧАТЬ; пришла - ПРИЙТИ; пинесла - ПРИНЕСТИ; была - БЫТЬ; лежала - ЛЕЖАТЬ; подумала - ПОДУМАТЬ; крикнула - КРИКНУТЬ; дёрни - ДЁРНУТЬ; откроется - ОТКРЫТЬСЯ.
Существительные\Rzeczowniki:
мельницы - МЕЛЬНИЦА; домику - ДОМИК; голоском - ГОЛОСОК; масла - МАСЛО; в постели - ПОСТЕЛЬ; за верёвочку - ВЕРЁВОЧКА.
Прилагательные\Przymiotniki:
тоненьким - ТОНЕНЬКИЙ; больна - БОЛЬНОЙ.
Местоимения\Zaimki:
ваша, вам - ВЫ; моё - МОЙ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz