Proponuję słuchać nagrania na różne sposoby:
1. Śledzić tekst, bez wymawiania wyrazów.
2. Słuchać i jednocześnie czytać na głos.
3. Słuchać i jednocześnie czytać przyciszonym głosem.
4. Słuchać i czytać tylko poruszając wargami bez dźwięku.
5. Słuchać i jednocześnie czytać w myśli.
6. Słuchać nagrania bez tekstu.
Zadania 1-5 mają na celu stopniowe "uwewnętrznienie" nawyku myślenia, czytania i mówienia w tempie mowy.
Zadanie 6 ćwiczy nawyk wyodrębnienia wyrazów z płynnej mowy.
Nagranie z roku 1965:
http://mp3tales.info/tales/?id=161
Nagranie z roku 2002:
http://mp3tales.info/tales/?id=162
Uwaga! Nagranie z roku 2002 nieznacznie się różnie od pierwszego (zmienione są niektóre wyrazy).
Dlatego radzę je słuchać, ćwicząc zadanie nr 6.
Dopiero po przerobieniu zadań 1-5 na pierwszym nagraniu można spróbować słuchać drugiego nagrania z czytaniem.
1. Śledzić tekst, bez wymawiania wyrazów.
2. Słuchać i jednocześnie czytać na głos.
3. Słuchać i jednocześnie czytać przyciszonym głosem.
4. Słuchać i czytać tylko poruszając wargami bez dźwięku.
5. Słuchać i jednocześnie czytać w myśli.
6. Słuchać nagrania bez tekstu.
Zadania 1-5 mają na celu stopniowe "uwewnętrznienie" nawyku myślenia, czytania i mówienia w tempie mowy.
Zadanie 6 ćwiczy nawyk wyodrębnienia wyrazów z płynnej mowy.
Nagranie z roku 1965:
http://mp3tales.info/tales/?id=161
Nagranie z roku 2002:
http://mp3tales.info/tales/?id=162
Uwaga! Nagranie z roku 2002 nieznacznie się różnie od pierwszego (zmienione są niektóre wyrazy).
Dlatego radzę je słuchać, ćwicząc zadanie nr 6.
Dopiero po przerobieniu zadań 1-5 na pierwszym nagraniu można spróbować słuchać drugiego nagrania z czytaniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz